Frivillig i Stefanskirken

Har du lyst til være en aktiv del af fællesskabet i og omkring Stefanskirken?

Vi har verdens bedste frivillige i Stefanskirken! De frivillige hjælper os med at gøre vores mange arrangementer endnu bedre. Frivilligt arbejde i Stefanskirken er givende - både menneskeligt, socialt og lokalt.

Vi har frivillige i alle aldre, og der er mange muligheder for at engagere sig som frivillig, hvad enten du er konfirmand eller pensionist eller noget midt imellem. Der overordnet tre typer af frivilligt arbejde i Stefanskirken:

Du kan deltage som praktisk hjælp ved arrangementer: Hjælpe byens børn med at slå katten af tønden til fastelavn, hjælpe folk sikkert ud og ind til de store julekoncerter eller hjælpe til ved for eksempel høstmarked, ramadanmiddag, julebazar eller fredagsrundstykker.

Du kan blive frivillig kordegn om søndagen og på skift med de øvrige søndagskordegne bede ind- og udgangsbøn og hjælpe til ved nadveren. Som frivillig kordegn bliver du en del af gudstjenesten og får et indblik i den praktiske del af denne. Du får selvfølgelig en grundig oplæring, inden du selv skal være kordegn.

Du kan blive en del af menighedsrådet og på den måde sætte dit præg på kirkens arbejde både her og nu og på længere sigt. Hvis du er interesseret i at stille op til menighedsrådet i Stefanskirken kan du læse mere her.

Hvis du vil være frivillig, kan du kontakte kirke-koordinator Stine Borbye Edelvang og høre nærmere.
Du kan også klikke på linket og udfylde vores frivillig-formular.
Du binder dig ikke til andet end at vi må skrive til dig, når vi har brug for hjælp til et arrangement.