Menighedsplejen

Der er ikke langt fra at leve trygt til at overleve utrygt. Det må nogle af os sande i dette liv. Måske har du et økonomisk overskud, som du kan give videre til andre? Hvis du har kan du donere til Stefanskirkens menighedspleje. Hver uge banker mennesker i knibe på kirkens dør, og vi bidrager til madpakker, soveposer, tøj, julehjælp, børns fritidsaktiviteter med mere. De ting som du kan forestille dig er basis for ikke at fryse, ikke at sulte, ikke at føle sig udenfor i skolen. Kort sagt materielle ting, der giver sjælen næring og ro.

Menighedsplejens formand er sognepræst Pernille Østrem, Kasserer er Arlette Gürtler. Stefanskirken samler løbende ind til menighedsplejen, hvis midler går udbeskåret til hjælp og støtte til mennesker i sognet, der er kommet i økonomisk klemme - primært enlige forsørgere og småbørnsfamilier. Du kan altid give et bidrag, enten i kirkebøssen i kirkerummet lige inden for døren eller ved at kontakte Pernille Østrem. Du kan også indbetale et bidrag på MobilePay 127663 eller ved bankoverførsel til reg. 2191 kontonr. 6899 184 074.

Hvis du vil være med til aktivt at støtte arbejdet, kan du engagere dig frivilligt i julebazar og menighedsplejens arbejde. Kontakt Pernille Østrem poes@km.dk.

Menighedsplejen er medlem af Samvirkerne Menighedsplejer. Du kan læse vores vedtægter her.