09/06/2026 0 Kommentarer
Torsdagsrundstykker med Thomas Høg Nørager: Min farfar var i KZ-lejr – og kom hjem igen
Torsdagsrundstykker med Thomas Høg Nørager: Min farfar var i KZ-lejr – og kom hjem igen
# Nyheder

Torsdagsrundstykker med Thomas Høg Nørager: Min farfar var i KZ-lejr – og kom hjem igen
Torsdag d. 25. juni kl. 9.30-11.30 slutter Thomas Høg Nørager forårs/sommer-sæsonen af Torsdagsrundstykker af, når han fortæller historien om sin farfar, der var i KZ-lejr:
Den 19. sep. 1944 blev det danske politi sat ud af funktion af den nazistiske besættelsesmagt og ca. 2000 politibetjente bliver ført til Tyskland. En af dem er min farfar. Da historien blev genbesøgt dukkede nye dramatiske detaljer op. Et foredrag hvor familiehistorie bliver til Danmarkshistorie og hvor ridderkorset blev til mere end blot et symbol for tro tjeneste.
Derudover synger vi som altid fra Højskolesangbogen, drikker kaffe og spiser rundstykker. Det foregår alt sammen i ”Karmel”, Stefanskirkens menighedshus i Vedbækgade 12, 2200. Lige skråt bag kirken – der er også adgang med elevator.
Kommentarer