Kirkekoordinator og korleder

Stine Borbye Edelvang er kirkekoordinator og korleder i Stefanskirken. Stine har været i Stefanskirken i mange år og stået for flere af vores musiktilbud for børn og unge. Fra 2022 er hun tiltrådt som kirkekoordinator.

Hvis du gerne vil være frivillig i Stefanskirken kan du kontakte Stine på koordinator@stefanskirken.dk.

Stine fortæller: "Da jeg var lille gik jeg til musikalsk legestue med min tante. Jeg husker det stadig i glimt i dag og har alle de gode, gamle børnesange lagret dybt i min bevidsthed. Da jeg blev lidt større startede jeg i børnekor, og jeg har været inkarneret fan af korsang lige siden. Mit musikalske fundament er skabt af ildsjæle, som brændte for at formidle musik til børn og unge, og det engagement har jeg taget med mig.

Jeg elsker at arbejde med børn og at få lov til at være med til at åbne og udvikle deres musikalske verden. Hvad enten det gælder rasleæg og hånddukker eller solmisation, kanondans og flerstemmig sang, så giver musikken glæde og mening i hverdagen.

I Stefanskirken prioriteres musik for børn højt, og det er en fornøjelse at samarbejde med de andre medarbejdere i kirken for at integrere arbejdet med korsang i kirkens virke - til stor glæde for både børn, menighed og mig. Det giver så meget mening for mig, og det giver mig et rum i hverdagen, hvor tempoet skrues ned og fokus er på musikken.

Vi synges ved!"

Hvis du gerne vil gå til kor, kan du tilmelde dig her: Korskole

Korskole og Tumlehold